Alla inlägg under juli 2008

Av jenny - 30 juli 2008 22:57

ja det gör jag verkligen nu när denna värme har kommit..=) Sitter just nu hos syrran och hennes familj i borlänge.. Det är så kul att få vara här och träffa dom..=) Saknar verkligen min syster på hemma plan. Vi var ju så tajta, men vi försöker hålla så mycket kontakt som det bara går genom tele och sms.. Ja nog om detta.. I måndags, tis och idag har vi varit på stranden i många timmar och kan det bli bättre än att få vara där..=) Jag badar ju inte men älskar att bara vara där och se när barnen badar och plaskar och njuter. Är det bara jag och micke och badar måste jag ju ibland men slipper jag så är jag evigt tacksam för jag hatar det verkligen... Men imorgon får vi se vad dagen har att erbjuda... På lördag ska vi få främmande hemma med grillning och kubbspel om vädret inte vill annat då men främmande får vi iaf och nästa fredag är vi bjudna på sommarfest hos ett par kompisar så det ska bli kul..=) Men åh vet aldrig vad jag ska skriva här.. Blir alltid en massa skit bara så nu slutar jag istället..=) Ha det bra alla glada så får vi se om jag kan blogga nå bättre nästa gång.. hej hej

Av jenny - 24 juli 2008 00:04

Jaha då sitter jag här ensam kvar uppe hos svärföräldrarna.. Alla sussilullar kudde nu men jag känner mig inte så trött så tar mig en liten sväng ut på nätet... For upp till svärisarna igår för vi hade så lite att göra ås jag sa åt micke.. Äh faan ska vi packa väskorna och fara till solle.. Sagt och gjort så blev det och nu är vi här. Denna veckan är det laxfestivalen här så det är rätt mycket folk och aktiviteter på staden. Idag var vi ned och kikade en stund på alla hundar för dom har visst en egen dag under denna vecka att göra lite olika saker med. Imorgon ska vi ned på stan igen då för då är det räddningstjänsten där med massor av branbilar och det ville barnen så gärna se så självklart far vi ned en sväng och kikar på dom, och det är även barnridning mm så då ska vi se om Julius vågar rida. Han har tjatat på oss så länge nu att han vill rida och imorgon ska han äntligen få chansen. Elias han har ridit rätt mycket han och han bara älskar det så far honom blir det nog en tripp på hästryggen för oxå.. Det är så kul när det ordnas så här för barnen.=) Ja du sedan dyker vi nog hemöver på lördag så får vi se vad helgen fortsätter med då.. På måndag far vi ju till systra mii äntligen i några dagar.. Fy faan vad kul det ska bli att få träffa henne med familj igen.. =) Är ju alltid lika kul nu..=) Hehe. Nee du nu är det bara massa skit och svammel jag skriver om så det är lika bra att säga GOD NATT till er alla!!!

Av jenny - 20 juli 2008 21:17

Åh vad underbart väder det har varit igår och idag..Hoppas detta fortsätter nu för då blir det en underbar semester..=) Nästa vecka far vi till syster min och då hoppas jag verkligen på fin väder så vi kan bada mycket och bara vara ute och spatsera och ta det lugnt och njuta..=) Jaha vad har helgen bjudit på då?? Ja i fredags hände ingenting bara hemma och låg i soffan och slöade och igår lördag var vi hos ett par kompisar och grillade och åt super gott, drack gott och bara njöt. Sedan sov vi kvar där så barnen kunde lägga sig när dom blev trötta, så efter att dom lagt sig blev det kubb och andra spel... Vi hade det såå himla trevligt..=) Och just nu har jag såklart en tjurig unge som vägrar sova... Hmm suck... Han ligger bara och grinar för att vi inte har nåt plåster. Han är sååå trött så fattar inte varför han inte lägger sig så han kan somna istället. Ne vi har inget plåster för som de flesta barnen tror ju även han då att smärtan går över med ett plåster så har han bara gjort sig lite illa så måste ju ett plåster på. Vi säger nej men då passar han på när vi inte ser.. Dom är inte dumma bara för att dom är små precis. Så nu är dom slut och då får det vara så så kanske han lär sig till nästa gång att man inte kan förbruka ett plåster paket i veckan.. Hahaha... Ja du mammas lillälskling.. =) Älskar mina barn och man så fruktansvärt mycket så vet inte vart jag ska vägen... Men tänk om man kunde älska sig själv lika mycket..=( Är så besviken på mig själv att jag inte fortsatte med viktnedgången när jag tog 8 kilo så snart är man tillbaka på samma och man mår ju inte speciellt bra på det.. Jaja ingen annans fel än sitt eget då tyvärr men snart ska jag faan ta itu med detta igen...Jaja nu ska jag kika på en film med mannen så ha det bra alla ni andra oxå.. Kramar!!!

Av jenny - 17 juli 2008 21:06

Ja jag vill ha sommar nu med massor av sol... Är så jävla piss less på denna sommar just nu...Till och med Elias sa idag.. Mamma jag längtar efter sommarn.... Om en 4 åring säger så så är det faan inte en bra sommar heller... Neee du den har ju varit kass men hoppas på att den kan bli bättre men det tror jag inte. har ju varit lite halvdant sista åren tycker jag... Sitter och kikar på om man ska åka till drakborgen imorgon med barnen.. Man vill ju så gärna göra nåt med dom och kikar man på smhi så ska det ju bli regn fredag, lördag, söndag och måndag.... Så det är bara att kika på innelekar tyvärr.... Jaja man får väl inte vara så negativ nu.. Får väl försöka se tjusningen i detta iaf då och jag är ju iaf ledig så nåt skönt med denna tid iaf..=) Jaja nu ska jag återigen bädda ned min son som kommit upp för att dricka lite vatten... Ha en bra sommar men vi hös nog snart igen!!!

Av jenny - 13 juli 2008 23:01

Ja äntligen är mina älskade barn och man hemma igen.. Oj sån saknad... Och det värsta var idag när man bara satt och väntade... Men till slut kom dom äntligen och gud vilken kram jag fick av elias och sånt underbart skratt julius gav ifrån sig när han såg mig, det var länge sedan jag hörde sånt underbart skratt.. Hela mitt hjärta blev varmt på engång..=) Ja så nu har semestern äntligen börjat med hela min familj..=) Tyvärr måste mivke jobba några dagar denna vecka för han och en kille till kunde inte få semester denna vecka för det var massa saker som behövdes göras om just denna vecka men det går bra ändå.. Dom ska typ jobba 8-24 i 2 dagar och sedan hoppas på att dom är klara med det dom måste... Det gick super bra det för chefen att dom gjorde så så det var ju snällt så man får hem även han i några veckor..=) Jaha nog om det pratet nu.... Hoppas att det är mycket sol nu dessa veckor nu så man kan åka och bada och sola massor..=) Äh har faan i mig inget vettigt att skriva så skiter i detta för denna gången..=) Hej hej

Av jenny - 11 juli 2008 13:47

Jaha då var man äntligen framme vid den efterlängtade ledigheten.. Fy faan vad underbart det känns att veta att man är ledig till mitten av augusti igen..=) Jaha igår kväll första lediga kvällen på min ledighet satt jag hos zarah och surrade massor, drack ett glas vin och bara umgicks... Åh det var såå super trevligt..=) Grabbarna har ju fortfarande inte kommit hem utan kommer på söndag... Saknar dom så otroligt mycket så det bara värker i mig. Men ikväll ska jag ut med en kompis och njuta kvällen hemma med gott dricka, trevligt sällskap och massvis av surr.... Hehe... Ja så är det så får vi se om jag njuter nåt imorron oxå.. hehe... Nee man kanske ta och klä på sig lite. Ligger bara i morgonrocken än jag, har duschat men ville mysa på en stund till i den för jag tycker det är så skönt att slippa slänga på sig kläderna och rusa till jobb lr vad det nu är.. Nu ska jag verkligen ta vara på denna semester!!!=) Jaja nog tjatat om det.. Ha en bra kväll alla!!!

Av jenny - 7 juli 2008 18:25

DAGAR KVAR!!!!!!!!!!!!!! sedan ledig i 5,5 veckor.. fy faan vad jag längtar nu!!! Men imorron jobbar jag bara kort dag 7-12, onsdag har jag kvällen 14-21.30 och på torsdag  har jag 7-14 så det är en väldigt skön vecka.. Är inne på en utav mina fina veckor nu.. Har precis haft 2 grisveckor och då är det skönt att varva ned så och allra minst inte så här mot semestern..=) Jaha annars då ligger jag just nu här i min ensamhet och har ätit lite blåbärspaj med marsansås..=) Mycket gottis... Micke är i sollefteå hos sina föräldrar med barnen nu i en vecka.. Jag jobbar ju iaf och han har semester så då tyckte han det skulle vara trevligt att hålla till där denna vecka och det tyckte jag verkligen att han skulle göra.. Det är väldigt väldigt tyst och lugnt och rätt skönt så här första dagen men även mycket tomt.. Saknar alla små steg som kommer springandes, dom glada skratten, pussarna och kramarna av mina älskade barn men det är ju roligt för dom att träffa farmor och farfar och jag ska faktiskt bara vila upp mig med tidiga kvällar, massage, hoppas på sol så man kan sola lite och bara vara.. det är ju såå sällan... Skuldror, nacke och axlarna värker på mig så jag håller på att bli tokig bara... Det gör så jäkla ont och spänningen stiger givietvis upp till huvudet..=( Så massage kommer verkligen sitta fint just nu kan jag lova... Huvva hemskt att ha så här ont men med alvedon och ipren så går dagen bra ändå..=) Vad skulle man göra utan smärtstillande ibland..=( Nee nog om det.. Ligger och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så att jag sedan kan krypa ned i sängen och bara sova som en liten gris.. fy faaan vad skönt det ska bli för jag är ju så himla trött... Jaja men ha det så bra så hörs vi snart igen... KRAMAR till er alla!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards